Opções Avançadas   Busca exata   Todas as palavras   Qualquer uma das palavras
Publicação X
livro publicado por ex-aluno do PPG
Ex-aluno do PPG publica livro pela Springer
Em 11/08/2017 às 10:19

O egresso Diogo Samia é um dos organizadores do livro "Ecotourism's promise and peril: A biological evaluation", publicado pela editora Springer.

O doutorando Daniel Zacarias, do Laboratório de Biogeografia da Conservação da UFG e Rafael Loyola, professor do PPG e Diretor do mesmo laboratório tambémco-assinam dois capítulos na publicação.

Veja a descrição do livro no site da editora:

"Intended as a guide for wildlife managers and ecotourism operators, as well as interested ecotourists, this book addresses the biological principles governing how ecotourism affects wildlife. The introductory chapters focus on four key responses to human visitation—behavioral, physiological, ecological, and evolutionary.  Readers will discover ecotourism’s effects on biodiversity in connection with various industries that are habitat or taxonomically specific:  fish tourism (including both freshwater and marine), marine mammal tourism, the huge industry centered on terrestrial animals, and the well-studied industry of penguin tourism.

Given that the costs and benefits of ecotourism cannot be meaningfully assessed without understanding the human context, particular attention is given to how ecotourism has been used as part of community development. In closing, the book synthesizes the current state of knowledge regarding best practices for reducing human impacts on wildlife. The final chapter highlights key research questions that must be addressed to provide more evidence-based guidelines and policy."

Link para o livro: http://www.springer.com/gp/book/9783319583303

Publicação